Hva med litt hverdags-flørt?

Her kan du diskutere og gi tips om flørt, sex og dating, og kanskje til og med flørte litt?

Hva med litt hverdags-flørt?

Innlegg Petter » Man Sep 13, 2010 11:22 am

For min del er det ikke lett å treffe noen damer på jobb eller gjennom vennekretsen. Er også ganske lei av sjekking på byen.
Det som kunne vært morsomt var å ta sjansen på å flørte litt i hverdagen, med de jeg treffer på Rimi, på biblioteket, på DVD-sjappa
eller på gata for den saks skyld. Men hvordan gjør jeg det egentlig?

Det er ikke så lett å vite om de er ledige på markedet - og hva kan jeg gjøre uten å føle meg helt dum?

Noen råd?
Petter

Re: Hva med litt hverdags-flørt?

Innlegg bullseye » Fre Sep 17, 2010 10:37 am

Står de foran hylla med varer fra Fjordlands Kjøkken, kan det være et godt hint... ;-)
bullseye

Innlegg penelope » Tir Okt 26, 2010 1:00 pm

Jo, det hadde vært hyggelig hvis flere tok sjansen på litt hverdagsflørt på Rimi for eksempel.Tror du må forsøke å få øyekontakt med vedkommende, og helst flere ganger i løpet av handleturen. Da kan du merke om de virker unnvikende (opptatte) eller om dere stadig møter blikket. Og da må du smile! Kanskje du kan spørre om hun har smakt en spesiell saus mens du viser frem sauseposen eller hjelp til å finne den beste shampoen. Da kommer dere i prat, og det vil være lettere å kommunisere videre etterpå om noe annet... Spør henne litt om hvor hun pleier å vanke eller hvor hun jobber, så kanskje du får sjansen til å se henne igjen...
penelope

Innlegg tomhell » Tir Apr 12, 2011 1:19 pm

Noen korte råd på dette: Ikke nøl. Om du ser ei jente på Rimi/gata/uansett som du har lyst til å prate med, dra frem et rolig og hyggelig smil og gå rett bort til henne. Nølende blikk fra andre siden av rommet vil kunne gi henne en creepy vibe. Ikke vær påtrengende, stå minst en armlengdes avstand fra henne når du snakker med henne, og IKKE stå vendt rett mot henne når samtalen starter. Sørg for å holde en liten vinkel mellom kroppene deres slik at du må vri på hodet ditt for å se på henne. Dette vil gi henne en mer avslappet følelse og hun føler seg ikke "innesperret" eller at du er veldig pågående. Spør om noe enkelt og dagligdags. Si for eksempel at du skal lage mat til en venninne om en dag eller to, men ikke har anelse hva du skal lage, kanskje har hun noen tips? Dra samtalen derfra over på noe om henne, spør hvilken middag hun hadde blitt glad for å få dersom en venn skulle lage til henne. Hvorfor ville hun likt akkurat den type mat? Er hun flink på kjøkkenet selv? Sørg for å tilby litt av deg selv mens du prater med henne slik at hun ikke føler det som om hun er på et intervju. Hun: "Jeg vet ikke, kanskje en god lasagne?" Du: "Ah, jeg elsker lasagne, pleide lage det før sammen med venner hele tiden, men det har blitt lite av det i det siste dessverre. Men hvorfor lasagne?" etc.. Derfra kan du ta ting litt som det kommer. Kanskje rusle litt rundt i butikken mens du prater med henne dersom stemingen er god og avslappet. Før dere skiller vei kan du avslutte med noe enkelt, si at det var hyggelig å prate med henne, og at du kunne tenke deg å gjøre det igjen ved en senere anledning, spør hva den beste måten for å komme i kontakt med henne ville vært? Da har hun mulighet til å gi deg telefonnummer, e-mail, msn, facebook eller det hun måtte føle seg mest komfortabel med. Eller hun kan takke nei. Uansett har du hatt en hyggelig interaksjon, og fått mer erfaring i å flørte på dagtid! Dagflørting er egentlig den letteste formen for flørting, mindre sosialt press enn på utesteder, folk er mer avslappet og alkoholen kommer ikke i veien. Den største utfordringen for mange er å tørre. Så kom deg ut dit og prøv, prøv og prøv pånytt, til slutt blir det naturlig for deg! :)
tomhell

Innlegg Hermind » Ons Mai 04, 2011 9:59 pm

Det var gode råd Tomhell. Jeg er jo ei dame som aldri går ut på byen, er lei av "partylivet". Min hverdag består av arbeid, dra på trening og handle når jeg går hjemover. Av og til blir det kaffe med venninner, så det er ikke mye sjanser for flørt (selv er jeg "blind" når noen flørter med meg). Men iallefall, ikke dumt å prate i butikken, jeg har hatt en erfaring med det. Jeg sto og ventet for å betale da en fyr ba meg gå foran ham fordi jeg bare skulle betale for en ting. Iallefall han var bare så hyggelig og latteren kom fort, men blind som jeg er, gikk jeg. Jeg tenkte på det etterpå..... hvis bare han hadde sagt noe mer!! Jeg er jo litt "gammeldags", vil at mannen skal være den som tar initiativet ;) En annen historie: Jeg kom på bussen, og der satt det en fyr som sa: bare sett deg ned ved siden av meg du! Han begynte med å si at: nå skal det bli godt å komme hjem, jeg har vært en tur og møtt noen kompiser men jeg orket ikke noen festkveld på byen.... og så gikk praten. Det viste seg at vi skulle av på samme stopp. Da vi kom ut av bussen, ble vi bare stående et sekund uten at noen sa noe (jeg vil jo ikke virke påtrengende), ja så gikk vi bare hver til vårt. Jeg har tenkt mange ganger etterpå: søren og, hvorfor spurte han ikke om vi skulle ta en kaffe i morgen eller noe sånt?? søttan og, han var jo bare så koselig å prate med.
Hermind

Innlegg Lempicka86 » Søn Jun 12, 2011 4:22 pm

Aww, mange gode tips her ja... Skal virkelig testes ut... :-)
Er alenemor til to små, så flørting på butikken er ihvertfall mye mer "for meg" enn en flørt på "byen" :)

En ting jeg liker, er å stirre litt ekstra i øynene på en man blir nysgjerrig på... noen ganger stirrer han tilbake å smiler (okai jeg har gått videre da, men neste gang skal jeg jaggu prøve å spørre om noe istede!) eller så bare ser han vanlig tilbake og går videre = ikke intressert :-)

Trur vi normenn er generelt DÅRLIG til å flørte...
Mvh Lempicka
Lempicka86

Innlegg querida » Søn Jul 29, 2012 7:25 pm

Flørt i veiii!!! Deilig når noen flørter med meg, det skjer bare alt for sjeldent! Tror vi nordmenn er for vel-oppdratte og sjenerte til å tørre å flørte i hverdagen? Jeg opplever det ihvertfall nesten aldri, det blir lett bare noe som skjer på byn og da er det de mest utadvendt og dristige damene som stjeler oppmerksomheten . Selv om jeg er rimelig trygg på meg selv blir jeg blyg og inadvendt når jeg er på bar,pub etc...og det blir bare verre og verre. før kunne jeg le og flørte med mange, men får liksom prestasjonangst pga det jaget der..noen som forstår hva jeg mener? :roll:
querida

Innlegg Emmalin » Tir Sep 04, 2012 11:10 am

Jeg tror mange har lyst til å flørte på butikken også, men sjenansen kommer i veien. Det er så mye lettere på byen; i dunkel belysning, med noen øl innabords. Men jeg skal prøve jeg, så får vi se hvordan det går... :oops: Kan hende jeg tilbringer mye tid på Rema fremover... :lol:
Emmalin

Gå til Flørt, sex og dating

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest