glajenta66 skrev:Undervurder aldri en gentlemans virkning på hunkjønnet... det er noe jeg virkelig savner blandt norske menn.
Det er interessant. Som et av utspillene ovenfor sier, så er dere damer veldig forskjellige - i likhet med oss menn. Dette har jeg inntrykk av også gjelder når det kommer til deres syn på såkalt gentleman-oppførsel. Noen sier "ja takk, veldig gjerne", mens andre er tydelige på "dropp det, vær avslappet og vær deg selv" og synes bare det blir corny når en halvkeitete norsk mann skal "spille" dannet. Men la oss nå gå ut fra at dette er viktig for mange av dere. Hva ønsker dere å se/høre/oppleve på dette området når dere er sammen med en mann? Er det den klassiske døråpner-gesten som gjelder? Eller at vi betaler regningen? Eller den ridderlige legge-jakka-over-sølepytten for dere?

Eller kanskje noe så enkelt som å vie dere tilstrekkelig oppmerksomhet? (Sa jeg enkelt..) Gi gjerne noen eksempler på hva dere ønsker når dere ser for dere en gentleman.
Selv er jeg rimelig overbevist om at det i veldig mange sammenhenger holder at mannen er hyggelig og normalt høflig, dvs på en avslappet måte. Utover dette er det vel personligheten som først og fremst betyr noe i forhold til om han vekker noe i kvinnen. Tillærte fakter og gester kan sikkert imponere hvis man klarer å være avslappet, men vil dere ikke heller ha "naturlig oppmerksomhet"? En liten kommentar som går på utseendet...et vennlig smil...oppriktige spørsmål...opplevelsen av å være i
hans fokus? (Litt ledende spørsmål dette, kanskje.)
Naturlighet fremfor innstudert oppførsel, er vel det jeg prøver å si.